Translate

Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ




Τα παιδιά ετοιμάζουν φυλλάδιο με τις ερωτήσεις-απορίες τους σχετικά με την  προγραμματισμένη επίσκεψη μαμάς παιδιού μας από την Αλβανία





Η μαμά έρχεται στο σχολείο κι απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με τον ερχομό τους στην Ελλάδα και τους λόγους που τους υποχρεώνουν τώρα να επιστρέψουν στη χώρα τους.





΄Αλλη μαμά από την Γεωργία ,έρχεται στο σχολείο μας και μας μιλά για τους λόγους που έφυγε κι εκείνη από την πατρίδα της κι ήρθε στην Ελλάδα. Μας γνωρίζει τον όμορφο τόπο της και μας μιλά για τον πόλεμο που είχαν εκεί.



Τα παιδιά ευαισθητοποιημένα δημιουργούν την δική τους αφίσα......




κι όλοι μαζί συντάσσουμε ένα κείμενο που δημοσιεύεται στη εφημερίδα Politis  της Χίου.  



Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας τους προβληματισμούς μας….
     Τα παιδιά του 11ου Νηπιαγωγείου Χίου, ασχοληθήκαμε με το θέμα της « Μετανάστευσης» στα πλαίσια του προγράμματος ¨Ταξίδι μαγικό, στου κάστρου τα σοκάκια, παρέα με το γλάρο και το αερικό¨, που χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ι. Λάτση, στα πλαίσια του προγράμματος « Μαθαίνουμε παρέα» .
     Μέσα από πολλές κατάλληλες για την ηλικία μας δραστηριότητες ευαισθητοποιηθήκαμε σχετικά με αυτό το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα της εποχής μας, εκφράσαμε  ιδέες και σκέψεις, τις οποίες θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας.
     Παραθέτουμε αυτούσια τα λόγια των  μικρών παιδιών μας κι ελπίζουμε να σας αφυπνίσουν και να σας προβληματίσουν.
·        Οι μετανάστες είναι κι αυτοί άνθρωποι σαν εμάς. έρχονται στην χώρα μας επειδή έχουν ανάγκη, κινδυνεύει η ζωή τους, δεν έχουν να φάνε.
·        Δεν κάνει να τους διώχνουμε επειδή δεν τους θέλουμε. Όταν τους διώχνουμε είναι λυπημένοι. Για να μην φοβούνται πρέπει να μην τους διώχνουμε και να τους έχουμε φίλους. Για να μην είναι λυπημένοι πρέπει να τους αγαπάμε.
·        Δεν μου αρέσει ο πόλεμος.
·        Τα παιδιά που έχουμε από άλλα μέρη, πρέπει να είμαστε φίλοι. Στο νηπιαγωγείο έχω συμμαθητές από άλλες χώρες και παίζουμε. Θέλω να μοιραστώ τα παιχνίδια μαζί τους.
·        Τα παιδάκια όταν φεύγουν από την πατρίδα τους γίνεται πόλεμος και δεν έχουν φαγητό, ούτε νερό. Επίσης καθόλου φάρμακα και ρούχα. Δεν έχουν χρήματα γιατί οι γονείς τους δεν έχουν δουλειά. Στη χώρα μας δεν έχουν φίλους, δεν έχουν την γιαγιά και τον παππού κι έτσι είναι λυπημένα. Ακόμα πρέπει να μάθουν μια άλλη γλώσσα για να μην είναι μόνα.
·        Για να μη φύγουν από την πατρίδα τους, πρέπει να τους βοηθούν οι άλλοι  άνθρωποι, να τους δίνουν ρούχα, φαγητό νερό και σπίτι για να μην κρυώνουν.
·        Μπορεί να φύγουμε κι εμείς σε μια άλλη χώρα και να γίνουμε μετανάστες.
·        Οι άνθρωποι σ΄όλη τη γη πρέπει να πουν ΟΧΙ στον πόλεμο , να είμαστε όλοι αγαπημένοι.
·        Υπάρχουν καλοί και κακοί ποντικοί, καλοί και κακοί βάτραχοι, καλοί και κακοί λαγοί, καλά και κακά γουρούνια, καλές και κακές πάπιες. Αν ερχόταν ο ποντικός στο δικό μου μέρος θα τον αγαπούσα, θα του πρόσφερα βοήθεια, αφού είναι ξένος σ΄ένα άγνωστο μέρος ( μετά την αφήγηση του παραμυθιού «ο βάτραχος κι ο ξένος»).
·        Δεν πρέπει να φερόμαστε άσχημα, όταν δεν ξέρουμε τον άλλον.
·        Το καλοκαίρι έκανα παρέα μ΄ένα παιδάκι από την Αφρική. Παίζαμε πολλά παιχνίδια μαζί. ΄Ημασταν διαφορετικοί, αλλά και τόσο ίδιοι.
·        Πρέπει όλοι στον τόπο τους να έχουν δουλειά και να μη γίνεται πόλεμος.
·        Αν όλοι οι άνθρωποι το θέλουν αυτό, τότε θα είμαστε όλοι χαρούμενοι στα σπίτια μας.
       Είναι εκπληκτική η παιδική αθωότητα. Με τα απλά λογάκια της ηλικίας τους, δίνουν μάθημα στους μεγάλους, πώς είναι δυνατόν ν΄αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μετανάστευσης και κάνουν εμάς τους εκπαιδευτικούς να αισιοδοξούμε ότι μέσα από την παιδεία μπορεί ν΄αλλάξει ο κόσμος γύρω μας και να γίνει καλύτερος, δικαιότερος και πιο ανθρώπινος.
Δεν φτιάχνεται ο κόσμος με ……..μισές αγάπες!!!  

11ο Νηπιαγωγείο Χίου






  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου